خبر چهارم

1399/04/19 در ساعت 12:56:00

روش های و تکنیک های نوین جراحی مو

خبر چهارم

افراد بین 35 تا 50 سال با مشکل ریزش مو روبرو هستند که راه حل ها نهایی آن، پیوند مو دائمی است. کاشت مو یک فرایندی ست اگرچه ممکن است در ابتدا پرهزینه به نظر برسد، اما در درازمدت صرفه جویی در هزینه شما را به همراه خواهد داشت. هنگام تصمیم گیری در مورد کاشت مو ، تکنیک های زیادی وجود دارد که در نحوه کاربرد و امکان سنجی آنها متفاوت است. در زیر برخی از انواع کاشت مو در کلینیک های مدرن استفاده می شود:

انواع کاشت مو

عمده ترین روش های کاشت مو که در دنیای امروز انجام می شود عبارتند از:

1. تکنیک FUT

در پیوند واحد فولیکولی ، یک بریدگی نازک و طولانی از بافت از ناحیه اهدا کننده در قسمت پشت و طرفین پوست سر برداشته شده و واحدهای فولیکولی فرد با یک برش استریو میکروسکوپی از آن نوار جدا می شوند ، سپس زخم ها بسته می شوند و یک زخم نازک باقی می مانند. از آنجا که پیوندها توسط میکروسکوپ استریو گرفته می شوند، فولیکولهای مو آسیب نمی بینند. بنابراین مو سریعتر رشد می کند زیرا برش های ایجاد شده روی پوست کوچک  بوده و باعث اختلال در گردش خون نمی شوند. سرانجام، باند پوستی برداشته شده توسط بخیه بسته میشود که در نهایت درز بسیار ریز باقی میماند. اما این اسکار آشکار نیست، مگر اینکه مو کوتاه شود.

مزایای استفاده از تکنیک FUT:

    بیشتر فولیکول های مو در یک جلسه قابل پیوند هستند ،

    در مورد پیوند ابرو و ریش قابل اعمال است ،

    در یک دوره کوتاهتر و ارزان تر انجام شود ،

    عدم وجود اثر در بیماران دارای موهای سفید.

2.  تکنیک FUE

استخراج فولیکولار، فرایند برداشتن پیوند مو از ناحیه اهدا کننده با یک ابزار ویژه و سپس کاشت آن در مناطق طاس است. مزایای استفاده از این تکنیک مانند استفاده آسان و سریع کشت مو باعث شده است تا محبوب تر از تکنیک FUT که قدیمیتر است باشد. با این تکنیک گرافت ها با یک وسیله خاص از ناحیه اهدا کننده گرفته می شوند و در برشهای ایجاد شده کاشته می شوند.

مزایای تکنیک FUE

    آسان تر و سریعتر ،

    ریشه ها از 24 تا 48 ساعت بهبود می یابند ،

    هیچ فرآیند برشی لازم نیست ،

    بدون از دست دادن بافت و احساس.

    فرآیند بازیابی سریعتر ،

    عدم وجود درد بعد از عمل به دلیل حداقل برش.

3. پانچ دستی FUE

یکی از تکنیک های FUE ، Manual Punch FUE یک روش کاشت مو است که با استفاده از ابزار قلم شکل ، با سایز از 0.75 میلی متر تا 1.35 میلی متر ، با دست انجام می شود.

FUE با استفاده از روش پانچ دستی ، 2500 پیوند را می توان در یک جلسه کاشت مو انجام داد. این پیوندهای استخراج شده توسط پزشک باتجربه به ناحیه طاس پوست سر منتقل می شوند.

مزایای استفاده از پانچ دستی FUE به شرح زیر است:

    به دلیل داشتن ابزار قلم، جای زخم کمتری بمانید ،

    اجازه می دهد تا به راحتی در اطراف فولیکول حرکت کنید ،

    میزان برداشت گرافت می تواند سریعتر باشد ،

    پیوندها را می توان بدون تغییر ساختار طبیعی آنها برداشت کرد.

این روش همچنین به دلیل پایین بودن سطح مقطع، به عنوان ایمن ترین و دقیق ترین روش در نظر گرفته می شود.

فرایند مرحله به مرحله در پیوند مو FUE

برخی از روشهای درگیر در پیوند مو FUE برای زنان و مردان عبارتند از:

    استخراج پیوند - موهای شما برای قوی ترین و مناسب ترین مناطق اهدا کننده برای انجام پیوند مورد ارزیابی قرار میگیرد. از میکرو موتور مخصوص استخراج ریشه مو استفاده می شود.

    برش در سطح پوست – برشهای ایجاد شده روی پوست در منطقه مورد نظر بسیار ریز و میکروسکوپی ایجاد شده و برای پیوند آماده میشود. 

    کاشت پیوندها - پیوندهایی که برداشته شده اند در برش ها کاشته می شوند.

 

بزرگترین مزیت تکنیک FUE این است که اجازه می دهد بیشترین تعداد پیوند، در حالی که هیچ زخم بر روی پوست دهنده ایجاد نمی کند، گرفته شود. 

در کلینیک زیبایی فرح پیوند موی هر فردی به صورت جداگانه طراحی میشود. از آنجا که ریزش مو افراد متفاوت است، بنابراین بدیهی است که هر پیوند مو نیز متفاوت خواهد بود.

 

نظر جدید
0%